L’any 2018 la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia, en col·laboració amb l’empresa SEMILLA SAU, han desenvolupat un estudi en relació al consum d’aliments de les Illes Balears amb Denominació d’Origen Protegida (DOP) o Indicació Geogràfica Protegida (IGP).
El treball de camp es va desenvolupar a Mallorca el mesos de juliol i agost i es van entrevistar 518 persones residents a Mallorca que compraven aliments. Es poden consultar les característiques de la mostra i el lloc de les entrevista a l'enllaç annex.
L’estudi conclou que el 66% de les persones entrevistades compren Ensaïmada de Mallorca, si bé el 76% manifesten que és una compra esporàdica.
A l’any 2016 el 54% de les persones manifestaven comprar Ensaïmada de Mallorca, per la qual cosa s’observa un increment en el consum.
L’IGP Ensaïmada de Mallorca l’any 2017 comercialitzà 33.298 ensaïmades, el 59% de cabell d’àngel i un 41% llises.
El perfil del consumidor d’Ensaïmada de Mallorca és una persona de ciutat, major de 46 anys i que viu en família.